pcr testi zorunluluğu

margauerite gautier
Bazı şeylerin, hele ki böyle hayati önemi olan şeylerin kararının bizim gibi sıradan vatandaşlara bırakılmaması gerektiğini düşündüğüm için olumlu bulduğum gelişme. Çünkü bu tercihi insanlarımıza bırakmış olmanın sonuçlarını her gün basında "corona'ya inanmayan doktor vefat etti" tarzındaki haberlerden gözlemleyebiliyoruz ne yazık ki.
Fda gibi, dsö gibi sağlık alanında dünyanın en yetkin kişilerinin mensubu olduğu kurumların bilimsel önerilerine uyum sağlamak varken başka kişilerin sözlerini ben olsam önemsemezdim ki önemsemedim ve çift doz Biontech ile aşılandım. Mrna, yeni teknoloji, belirsizlik gibi çekinceleri olanlar için sinovac gibi ikinci bir seçenek daha varken hala aşı olmamak için bir sebep göremiyorum açıkçası.
Not: "Dr malone mrna'nın mucidi ve aşıyı tehlikeli buluyor" şeklindeki argüman aşı karşıtları arasında çok çok popüler. Halbuki Dr malone'un yaptığı şey mrna aşılarını icat etmek değil, Google Scholar'da ilgi alanları kısmına "inventor of mrna vaccines" yazmak ve aslında "mrna aşılarının mucidi" kendisinin sadece bir ilgi alanı iken, isminin hemen altında bu ibarenin yer alması sebebiyle mrna aşılarının mucidi olduğu zannediliyor. Bu muhtemelen, Dr malone'un kendi sözlerinin değerini ve itibarını arttırmak için kasıtlı olarak yaptığı bir şey ki bu yanlış anlaşılmayı henüz düzeltmiş değil. Teorik olarak "mrna aşılarının mucidi" konusunu ilgi alanı olarak belirlemek gayet normal bir şey olduğu için Google da bu duruma karşı hiçbir şey yapmıyor.

9.05

prime
Savaş gören insanları bilirsiniz. Çoğu bunu atlatamıyor. O savaş görmesine rağmen hâlâ bu millet için ayakta durmaya çalıştı. Fikirleriyle doğruya yönlenelim diye çabaladı. Ama bir o kadar da farkındaydı kendi fikrinin her zaman doğru olamayabileceğinin. Benim için onu özel kılan, dönemin şartlarını düşününce sözde bir meclis adı altında padişah olabilirdi. İmkanı vardı ama yapmadı; bu ülkenin geleceğini, bu insanların derdini daha çok umursadı. "Ben"liğini bir kenara bıraktı geleceğimiz için.

sherlock

muamma
Bazı diziler olur bitirdikten sonra unutup tekrar izlemek istersin bu dizi de tam olarak onlardan biri.

Bir ümitti bizimkisi... (5.sezonu bekleyiş)
2

ilginç bilgiler

gri
Cossack ve Kazakh kelimelerini çevirdiğinizde aynı karşılığı görürsünüz: Kazak.

Aslında bu ayrım 17. yüzyılda ortaya çıkar. Bozkırda yaşayanlara Kazakh (Казах) denirken Rus Çarlığı/İmparatorluğu ordusuna katılanlara Cossack (Казак) denir. Cossacklar Ortodoks Hristiyanlardır ve etnik kökenleri Kazakhlara göre daha karışıktır. Ayrıca Ekim devrimi sırasında bolşeviklere karşı olduklarından SSCB sırasında isyancıları da temsil eder bir isim haline gelir Cossacklık.

zona hastalığı

armut
Çok sevdiğim bir kız arkadaşımın 18 yaşında sınav stresinden dolayı geçirdiği hastalık. Yüzündeki izler hala geçmedi. Erkekler için ne kadar önemli olsa da kızlar ve özellikle kız çocukları yüzdeki lekelere çok daha fazla kafa yorabiliyorlar maalesef ki. Arkadaşım ne kadar takmadığını söylese de sık sık alnında kalan iz ile ilgili bir şeyler dile getiriyor.
3

spotify

bea
Her sene heyecanla özetini bekliyorum ne dinlediğimi bilmiyomuş gibi sonra da en çok dinlenenlerde saçma bir şarkıyla karşılaşıyorum.

evde hayvan beslemek

ansia
bir gün tek eve çıkarsam mobilya almadan önce gidip bir köpek sahipleneceğim sözlük o kadar büyük hayalim, umarım bir gün buraya onunla yaşadığım güzel anılarla editlerim.

aynı gün doğduğun ünlü

berceste
Evliya Çelebi ile aynı gün doğmuşuz. Onun zamanında doğsam muhtemelen ben de aynı onun gibi olurdum. Küçüklükten beri en sevdiğim şeyler ülke belgeseli izlemek, yeni dil öğrenmeye çalışmak ve bol bol gezmek….

kötü ilişki vs yalnızlık

cherie
kötü ilişki yaşamayayım diye çabalayıp en sonunda hiç ilişki yaşayamadığını fark ettiğin o an... ben hep kötü ilişkidense yalnızlığı seçtim yıllardır yalnızım öylece gidiyorum. alıştım buna ama artık biraz da öbür tarafta oynamayı düşünüyorum. biraz da onu yaşayalım bakalım nasılmış

çs

jesse pinkman
çoğu tıp fakültesine kıyasla oldukça kötü durumda olan, bir gün yenilenmesini umduğum, yine de ihtiyacı bir nebze karşılayan çalışma salonu.. masanız muhtemelen sallanıyordur, cam kenarındaysanız perde yırtık ya da olmadığı için güneş gözünüze girer, sandalyenizin yamuk olma potansiyeli yüksek, sabah gitmezseniz yer zaten yok, bazı insanlar havasızlıktan ölmeyelim diye açılan camı saniyesinde kapatır... alışıyorsunuz bir süre sonra .d

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol