nevresim değiştirmek.o kadar zor ki..her yapmaya çalıştığımda çıldırıyorum.karman çorman oluyor her yer :(((
Aşırı üşeniyorum, başka açıklaması yok. Gerçi telefonda konuşmayı da sevmem.
Yüz yüze göz göze iletişim kurmak daha güzel.
Yüz yüze göz göze iletişim kurmak daha güzel.
efsanevi kardiyo notumu öğrendikten sonra sınıf geçebilme ihtimalimden bahsederken söyleyeceğim kelimelerdir aynı zamanda :d
Hiç sınav
Sevgi basitti, karmaşık olan bizlerdik.
Frida kahlo
Frida kahlo
Benim için imkansız aşkları hatırlatan, mahzun bir içecek türü. Ne alaka imkansız aşkla sarı kola değil mi? Değil arkadaşlar. Bir arkadaşımın hayatına almayı düşündüğü kişi hakkında "sen fanta istersin o sarı kola içmek ister" diye bir yorum yapılmıştı. Açıkçası portakal aromalı gazlı içecek hakkında bu kadar derinden düşüncelere sahip olabileceğimi ben de bilemezdim. Ancak sarı kolanın bile felsefesini yapmak zoruna kaldım. Dünya üzerinde envai çeşit ulaşılmaz zenginliklte içecek varken fanta içmeyi sarı koladan ayıran hiçbir şey olmadığını fark ettim. Aynı şeyi başka dillerde ifade ediyoruz diye ortak bir sevgi dilinde rastgelemiyoruz anlamına gelmiyor çünkü sarı kola... aslında içtiğimiz içecek aynı
hayalimde çok farklı alanlardan bir sürü meslek var. ve sanırım hepsi sadece "hayalimde" olabilecek meslekler. aklıma gelenleri yazayım:
1-en çok fbı'ın behavioral analysis unit'inde (davranışsal analiz birimi) profil uzmanı olmak isterdim.
2-tır şoförlüğü. gece gündüz tek başıma yolculuk yapmak isterdim. çok yorucu bir iş olduğuna eminim ama isterdim yine de.
3-tekstil üzerine bir marka kurmak ve markamın hem tasarımcısı hem yöneticisi olmak isterdim. piyasaya tutunmak zor tabi o yüzden başarılı olabileceğime dair pek inancım yok. zaten tasarım üzerine bir yeteneğim de yok. tarzıma da çok güveniyor değilim ama özellikle sevdiğim kumaşlar ve hoşuma giden giysi modelleri var. göz zevkime ve kalite anlayışıma göre güzel şeyler ortaya çıkarabilirdim diye düşünüyorum.
4-savaş fotoğrafçılığı. bunu çok istediğimden emin değilim, fiziksel ve psikolojik açıdan çok zor bir iş ama bu tür konularda medyanın ne kadar önemli olduğunu biliyoruz, o yüzden önemli bir meslek tabi.
5-parfüm tasarımcılığı. bu konuda da yeteneğim olduğunu iddia edemem, kendimce bir güzel koku anlayışım var o kadar.
1-en çok fbı'ın behavioral analysis unit'inde (davranışsal analiz birimi) profil uzmanı olmak isterdim.
2-tır şoförlüğü. gece gündüz tek başıma yolculuk yapmak isterdim. çok yorucu bir iş olduğuna eminim ama isterdim yine de.
3-tekstil üzerine bir marka kurmak ve markamın hem tasarımcısı hem yöneticisi olmak isterdim. piyasaya tutunmak zor tabi o yüzden başarılı olabileceğime dair pek inancım yok. zaten tasarım üzerine bir yeteneğim de yok. tarzıma da çok güveniyor değilim ama özellikle sevdiğim kumaşlar ve hoşuma giden giysi modelleri var. göz zevkime ve kalite anlayışıma göre güzel şeyler ortaya çıkarabilirdim diye düşünüyorum.
4-savaş fotoğrafçılığı. bunu çok istediğimden emin değilim, fiziksel ve psikolojik açıdan çok zor bir iş ama bu tür konularda medyanın ne kadar önemli olduğunu biliyoruz, o yüzden önemli bir meslek tabi.
5-parfüm tasarımcılığı. bu konuda da yeteneğim olduğunu iddia edemem, kendimce bir güzel koku anlayışım var o kadar.
Yaş onbeş. Zeki ama çalışmıyor denilenim. Ödev verildiği için kitap açman gerekir ama aşırı sıkıcı. Asilik üzerimde: insanlar neden ders çalışır ki diye sorgulama. Aslında her şeyi sorgulama var: Allah var mı, neden insanlar işe gitmek için erken kalkmaya kendini zorlar, mesleklere hayat neden ipotek edilir vs akıp gider bunlar ilk gelenler
Ben ödev yapmam gerek, koltuğa uzanmış elimde kalemim televizyon izlerken ödev yapıyorum. Oturmak da sıkıcı, böyle tek bir işle uğraşmak için zamanı israf edemem. Oturacaksın ve sadece ve sadece ders çalışacaksın hah gülerim. Olm zaman çok değerli düşünsene bir saatinle hem ders çalışıp hem televizyon izliyorsun. İnsanlar fena delirmiş akışta kaybolmuş da sadece bir işle uğraşacak. Rehberlikçiler de diyor öğrencinin çalışmaya ortamı var mı masası olması şartmış da falan hikayeden masal. Ben hem ders, tv hatta yatıyorum da üç şey üçç.
Onbeşimdeki ben yirmiüçü görse önce güler sonra ağlar .)
Ben ödev yapmam gerek, koltuğa uzanmış elimde kalemim televizyon izlerken ödev yapıyorum. Oturmak da sıkıcı, böyle tek bir işle uğraşmak için zamanı israf edemem. Oturacaksın ve sadece ve sadece ders çalışacaksın hah gülerim. Olm zaman çok değerli düşünsene bir saatinle hem ders çalışıp hem televizyon izliyorsun. İnsanlar fena delirmiş akışta kaybolmuş da sadece bir işle uğraşacak. Rehberlikçiler de diyor öğrencinin çalışmaya ortamı var mı masası olması şartmış da falan hikayeden masal. Ben hem ders, tv hatta yatıyorum da üç şey üçç.
Onbeşimdeki ben yirmiüçü görse önce güler sonra ağlar .)
nokia 3310. Olası bir nükleer saldırıda, uzaylı istilasında bile ayakta kalabileceğinden şüphem yok.
geçen gün dersin başında hocanın tüm sınıfa sorduğu ve sonrasında da herkesin tek tek cevapladığı soru. keyifli bir sınıf etkinliğiydi. benimki makarna bu arada.
uykumdan ölsem de uyuyamıyorum asla gün içinde.illa hava kararıcak geç bir saat olacak :((
Boş yapana değil de durduk yere ciddileşip aşırı mantıklı konuşana sıklıkla dediğim sözdür. o hazzı tekrar hatırladım muhteşemm
Acıma duygusu olmayan bir öğretmeni konu alan reşat nuri güntekin romanı.
yağmur severlerin de bildiği üzere bu havalarda yapması güzel olan birkaç aktivite vardır.
- film izlemek. Tercihen dram, gizem gerilim.
- ıslanmak. Umarım hava soğuk değildir ve bu maddeyi yapabiliyorsunuzdur. En eğlencelisi bu :) şemsiye kullanmak tabi ki yasak :))
- havanın soğuk olmasını bahane edenlere bir üstteki maddeyi balkonda ıslanmak / üşümek olarak değiştirebiliriz. Kış yağmurlarında tatmin edici oluyor.
- sokaklar genelde boş olduğu için yürürken şarkı söyleyebilirsiniz.
- sıcak bir şeyler için ve yağmurun sesini dinleyin.
- depresif bir ruh haline eğiliminiz varsa kulaklığınızı takın battaniyenizi alın. Ve kendinize ömürden birkaç saat çalın. Uyku serbest.
* ıslanmakla ilgili olan aktivitelerden Sonra sıcak/ılık bir duş almanız hasta olmamanız için önemlidir.
* ders çalışmayı önermiyoruz. Hepinize sağlıklı günler :)
- film izlemek. Tercihen dram, gizem gerilim.
- ıslanmak. Umarım hava soğuk değildir ve bu maddeyi yapabiliyorsunuzdur. En eğlencelisi bu :) şemsiye kullanmak tabi ki yasak :))
- havanın soğuk olmasını bahane edenlere bir üstteki maddeyi balkonda ıslanmak / üşümek olarak değiştirebiliriz. Kış yağmurlarında tatmin edici oluyor.
- sokaklar genelde boş olduğu için yürürken şarkı söyleyebilirsiniz.
- sıcak bir şeyler için ve yağmurun sesini dinleyin.
- depresif bir ruh haline eğiliminiz varsa kulaklığınızı takın battaniyenizi alın. Ve kendinize ömürden birkaç saat çalın. Uyku serbest.
* ıslanmakla ilgili olan aktivitelerden Sonra sıcak/ılık bir duş almanız hasta olmamanız için önemlidir.
* ders çalışmayı önermiyoruz. Hepinize sağlıklı günler :)
kütüphanede çalışırken bazen bir anda bağırmak geliyor içimden. "neden, ne için çalışıyoruz bu kadar? manyak mıyız gençler?" filan diyerek bir isyan başlatasım geliyor. ya da bazen nispeten geç saatlerde gitmiş oluyorum, bakıyorum her yer dolu. o zaman da şöyle diyesim geliyor, "oğlum başka işiniz yok mu sizin ya, bu saatte gelmişsiniz, derdiniz ne sizin acaba?" bazen de üniversite sınavına çalışan gençleri görüyorum, onlara da "kaçın gençleeeer, bulaşmayın bu işlere." diyesim geliyor. bulaşmayıp ne yapacaklarsa sanki ahahahha. öyle bir anlık saçma şeyler geliyor işte aklıma, böyle bağırsam ne olur acaba diye geçiyor içimden. daha hiç bağırmadım ama bakalım, çalışmaktan çıldırdığım bir gün bir anda kendimi tutamayıp bağırabilirim.
Önceden bazı videolar izleyip şöyle bir not almışım, biraz üstünkörü ve aceleyle yazmıştım ama olduğu gibi atıyorum belki işine yarayan olur.
• 12k IMGs apply every year.
• Before USMLE, you need an ECFMG identification number, requires transcript
• Average time to prepare for
1. Step1: 6-12 months (results in 3-4 weeks)
2. Step2 CK: 3-6 months (results in 3-4 weeks)
3. Step2 CS: (results in 2-4 months)
4. Step3: ..
• USCE
1. Hands on:
- Clerkships
- Externships
- Sub-internships
2. Hands off:
- Observerships
- Research
• You can not do clerkships or externships after you graduate!!
• Research isn't really required for residency but it is for fellowships.
• An IMG should aim for 3-6 months of USCE
• At least 3 LORs. Try to obtain them from US rotations.
• Match - NRMP
1. September- Application submission (Make sure you have everything including your ECFMG certification.)
2. ERAD (the place you submit)
3. The dedicated interviews are conducted from october to starting of february
4. End of feb. you give your rank order list. (The hospitals you interviewed)
5. 3. week of march, MATCH.
6. July, residency.
11 MOST IMPORTANT FACTORS FOR MATCH
1. Scores. 4.2
2. LORs 4.1 (don't hesitate to ask for lors but don't ask too early. Submit the application in sept, you can start requesting it mid july. Stay in touch with them)
3. MSPE. 4. Med Student Performance Evaluation, 26% of programs wait for the release of MSPE to offer interviews, they are more likely competitive) / Dean's Letter!!
4. Personal statement. 3.8 (search for it!)
5. Interviews / Interpersonal Skills. Don't be humble, don't undersell yourself but also don't be narsissistic. --FREIDA
6. Year of Graduation, under 3 years is ideal
7. Clinical Rotations. (LORs, meet higher doctors and research opportunities, networking) Contacts!
8. Location??
9. CV. (Work, volunteer, research experience)(research has a lot more value for university programs but clinical rotations have more value for community hospitals.)
10. Visa Status.
11. Networking!!!
• 12k IMGs apply every year.
• Before USMLE, you need an ECFMG identification number, requires transcript
• Average time to prepare for
1. Step1: 6-12 months (results in 3-4 weeks)
2. Step2 CK: 3-6 months (results in 3-4 weeks)
3. Step2 CS: (results in 2-4 months)
4. Step3: ..
• USCE
1. Hands on:
- Clerkships
- Externships
- Sub-internships
2. Hands off:
- Observerships
- Research
• You can not do clerkships or externships after you graduate!!
• Research isn't really required for residency but it is for fellowships.
• An IMG should aim for 3-6 months of USCE
• At least 3 LORs. Try to obtain them from US rotations.
• Match - NRMP
1. September- Application submission (Make sure you have everything including your ECFMG certification.)
2. ERAD (the place you submit)
3. The dedicated interviews are conducted from october to starting of february
4. End of feb. you give your rank order list. (The hospitals you interviewed)
5. 3. week of march, MATCH.
6. July, residency.
11 MOST IMPORTANT FACTORS FOR MATCH
1. Scores. 4.2
2. LORs 4.1 (don't hesitate to ask for lors but don't ask too early. Submit the application in sept, you can start requesting it mid july. Stay in touch with them)
3. MSPE. 4. Med Student Performance Evaluation, 26% of programs wait for the release of MSPE to offer interviews, they are more likely competitive) / Dean's Letter!!
4. Personal statement. 3.8 (search for it!)
5. Interviews / Interpersonal Skills. Don't be humble, don't undersell yourself but also don't be narsissistic. --FREIDA
6. Year of Graduation, under 3 years is ideal
7. Clinical Rotations. (LORs, meet higher doctors and research opportunities, networking) Contacts!
8. Location??
9. CV. (Work, volunteer, research experience)(research has a lot more value for university programs but clinical rotations have more value for community hospitals.)
10. Visa Status.
11. Networking!!!
Ders çalışmaya çıkmıştım sırtımda ağır notlarla. Haberi görür görmez yönümü değiştirip aştiye gittim valla. Bu kadar da net ve hızlı oldu. Hemen biletimi aldııım.
Dünden hazırdım ben uzun süredir eve gidemiyodum hem de. Aşti tam bi kaos ortamıydı bu arada ciddili
Hazırlanırken de baari bu sefer yanıma az eşya alayım yaaa dediğimi hatırlıyorum. Aferin tatlım.
Dünden hazırdım ben uzun süredir eve gidemiyodum hem de. Aşti tam bi kaos ortamıydı bu arada ciddili
Hazırlanırken de baari bu sefer yanıma az eşya alayım yaaa dediğimi hatırlıyorum. Aferin tatlım.
Yarın olacak, bugün bitecek ve yarın belki bugünden daha ilginçtir
mantık, felsefe ve düşünce alanlarından yaklaşık 1600 nitelikli makâlesiyle internet üzerinden ilgili alanlarda ileri okumalar yapmaya imkân veren özgün ve değerli bir arşiv. makâlelerin hepsi son derece titiz ve ciddi bir üslûpla, akademik standartlara uygun, alanlarındaki önemli eserleri refere ederek hazırlanmış ve sürekli güncellenmekte. en sık okuduğum ve yazılarda kullandığım nonmedikal internet kaynaklarından.

içeriğine buradan ulaşılıyor:
https://plato.stanford.edu/contents.html

içeriğine buradan ulaşılıyor:
https://plato.stanford.edu/contents.html
Şimdi sırra kadem basan entrylerim arasında, geçen yıl tam da bu zamanlar “davullu zurnalı mezuniyet yapıldı.” Demiştim. Bu yıl da bizim davulumuz çalacak.
Biz doktor olduk galibaaa. Darısı tüm sözlük yazarlarına. 🥹
Biz doktor olduk galibaaa. Darısı tüm sözlük yazarlarına. 🥹
Ders çalışmam lazım sonra cevaplarım. Bence siz de çalışın lazım oluyo
Diğer komite günü gününe
Off biraz ben bu karar veremem hızlıca, net olamam bazi seylere karşı çünkü netliği yoktur zaten ben de yorulurum yorarim da tabi
benim favorim “adı bende saklı”
trafikte değilde onun yanağına makas atmak...
Dünyanın bahtsızlığı, yeryüzünde pek az özgür insan bulunmasında.
(Maksim gorki, ana kitabından)
(Maksim gorki, ana kitabından)
Karşınıza alıp konuşmak. Geçmişinizi, gelecek planlarınızı, travmatik anılarınızı, hayattan beklentilerinizi, nelere güldüğünüzü, neyin sizi çok üzdüğünü... mesajla, telefonla konuşarak değil ama... Tüm bu önemli şeylerin alelade bir ortamda gerçekten dinlendiğinize emin olmadığınız yerlerde konuşulmaması gerekiyor. İletişimin devam ettiğinden, karşıdaki kişinin sizin ankattıklarınıza verdiği tepkiden emin olmalısınız. Duygulara ve düşüncelere eminsizlik girdiğinde bozulan güven ortamı her türlü ikili ilişkiyi de bozuyor.
Gizemli kalmayı yaşam biçimi haline getirdiği için kendinden bahsetmeyen insanlar var. Bu tür insanlar gizem bittiğinde ilişkilerin de monotonluğa gittiğini düşündükleri için aslında sıradan olan hayatları hakkında tek kelime dahi anlatırken zorlanırlar. Halbuki biriyle tanışmanın ilk adımı onu tanımaktır. Sonraki adım ise tanımayı sevdiğimiz o kişiyle yeni anlar oluşturmaktır. Kendini zor sanan ve gizemli olmak isteği nedeniyle konuşmaktan aciz kalmış kimseleri ya da iki lafı bir araya getiremeyen kişileri ya da sizi dinlemekten sıkılan insanları kendinizden uzak tutun.
Bir de insanların kısıtlı imkanlarda veya zor durumlarda verdiği tepkilere şahitlik etmek için sadece durumsal olarak olaya şahitlik etmek zorunda olmadığınızı bilin. Arkadaşlarınıza, sevdiklerinize apolitik olmanın imkansıza yakın olduğu şeyleri sorun. Bir senaryo olabilir, ekonomi olabilir, tarih olabilir... Mesela ben tanıdığım ve ilk bakışta anlaştığım insanları yoklamak için şunu soruyorum:"İlerideki çocuğun yanına gelip eşcinsel yönelimi olduğunu seninle paylaşırsa ne yaparsın?"
Gizemli kalmayı yaşam biçimi haline getirdiği için kendinden bahsetmeyen insanlar var. Bu tür insanlar gizem bittiğinde ilişkilerin de monotonluğa gittiğini düşündükleri için aslında sıradan olan hayatları hakkında tek kelime dahi anlatırken zorlanırlar. Halbuki biriyle tanışmanın ilk adımı onu tanımaktır. Sonraki adım ise tanımayı sevdiğimiz o kişiyle yeni anlar oluşturmaktır. Kendini zor sanan ve gizemli olmak isteği nedeniyle konuşmaktan aciz kalmış kimseleri ya da iki lafı bir araya getiremeyen kişileri ya da sizi dinlemekten sıkılan insanları kendinizden uzak tutun.
Bir de insanların kısıtlı imkanlarda veya zor durumlarda verdiği tepkilere şahitlik etmek için sadece durumsal olarak olaya şahitlik etmek zorunda olmadığınızı bilin. Arkadaşlarınıza, sevdiklerinize apolitik olmanın imkansıza yakın olduğu şeyleri sorun. Bir senaryo olabilir, ekonomi olabilir, tarih olabilir... Mesela ben tanıdığım ve ilk bakışta anlaştığım insanları yoklamak için şunu soruyorum:"İlerideki çocuğun yanına gelip eşcinsel yönelimi olduğunu seninle paylaşırsa ne yaparsın?"
Gelecekte oram buram kırışırsa soluğu la roche posay'nin laboratuvarında alacağım.
O kadar para veriyoruz umarım bir işe yarıyordur.
O kadar para veriyoruz umarım bir işe yarıyordur.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

