Adem'in ilk karısı olduğu söylenegelen kadın.
ademle eşit olduğunu söylemiş, adem ben senle eşit değilim, senden üstünüm diye diretmiş. Lilith bunu asla kabul etmemiş; böyle olunca adem, tanrı'ya gidip lilith'ten ayrılmak istediğini söylemiş ve tanrı lilith'i çağırmış huzuruna. Lilith öyle güzel yaratılmış ki tanrı'yı da büyülemiş ve tanrı ona yüzüncü bir isim fısıldamış. Lilith tehlikede olunca tanrı'ya bu ismi fısıldayacakmış nitekim öyle de olmuş. Bir gün ademle bir kavga halindeyken yüzüncü ismini tanrı'ya fısıldamış. bingo! cennetten çıkarılmış hatta çıkarılırken adem'e de “soyun devam etmesin” diye beddua etmiş ki kendisi bu yüzden kötü karakter olarak anılmaktadır.
Adem yalnızlık çekince lilith'e dön denilmiş ve bu istek kabul görmeyince adem için havva yaratılmış. Havva, Adem'in kaburgasından yaratıldığı için Ademle eşitim ben diyememiş hâliyle. Tam adem'in istediği gibi bir eşmiş.
Lilith Sonrasında yeryüzünde şeytanla birleşmiş, pek çok çocuğu olmuş.
Ayrıca; Jose saramago'nun kabil'inde, kabil habil'i öldürüp kaçtıktan sonra kabil'in karşısına çıkıp onunla da birlikte oluyordu ve bunu yaparken kabil'in adem'in oğlu olduğunu biliyordu diye hatırlıyorum. Bir nevi intikam alıyor yani.
Bana kalırsa adem'in yaptığı hoş değil ama insanlığın ilk döneminden bahsettiğimiz için bu ataerkillik normal. Şimdi bile 21. Yüzyıldayız ve bunun çokça örneği var. Dönemin şartlarına göre değerlendirdiğimde adem'e bir şey diyemesem de lilith'in hakkının yendiği kesin.
Not: başlık sayın (yazar: kimliksizot)'a ait ve tematikte kalmış.
Cok sevdiğim bi gruptur gitarist yağmur ultra harika bi müzisyendir. 7 telli gitarına da baska bi hayranimdir yamyamin
Öğle bir sıcak basıyor akşam bi üşüyorsun napsam bilemedim
New york'un eski ismi
"beni motive eden şeyler mi? Bu sorunun cevabını kim verebilir? Motivasyon çeşitli katmanlarda gerçekleşebilir. Yalnızca birinci katman olan hayvani motivasyonlardan başka şeylerin de bizi etkilemeyeceğine kim karar verebilir? Hayır, hayır... Bakıyorum da yine sorunuzu tekrarlamaya hazırlanıyorsunuz; sorunuzu cevaplamaya çalışacağım. Tıp eğitimi benim on yılımı aldı. Artık paraya ihtiyacım yok diye bu eğitimi ve bu yılları bir kenara mı atayım? Yıllardır gösterdiğim çabaları haklı çıkarmak için doktorluk yapıyorum, benim için tutarlılık ve yaşamı değerli kılma yolu bu. Ve anlam katma! Her gün oturup da paramı mı sayacağım? Siz yapar mıydınız? Kesinlikle yapmazdınız! Beni motive eden bir şey daha var. Sizinle beraberken yaşadığım entelektüel alışverişten zevk alıyorum."
(bkz: kitap alıntıları)
(bkz: Nietzsche ağladığında)
(bkz: kitap alıntıları)
(bkz: Nietzsche ağladığında)
Herkesçe sorgulanan tercih
- emin misin içmeyeceğine
+ evet, teşekkürler. Tercih etmiyorum
- bak bizim çayımız çok güzeldir dolduruyorum iç benim hatrıma
+peki...
- emin misin içmeyeceğine
+ evet, teşekkürler. Tercih etmiyorum
- bak bizim çayımız çok güzeldir dolduruyorum iç benim hatrıma
+peki...
Alaaddinin sihirli lambası var uçan halısı var ucanseccade si neden olmasın :d
İçerisinde sevmediğim kişiler varsa gerekirse kolon arkasında oturayım yine de huzurlu hissedemeyeceğim yerdir. Soluduğum havaya nefesleri ve kokuları karışıyor.
eve alınan atıştırmalıklar. eve gelmesiyle bitmesi bir oluyor sanki.
Elime kahve aldığım anda geliyor benimki. Pavlov'un köpeği misali kendimi o kadar şartlandırmışım ki.
Green book
Kalbimi acıtan bir filmdi.Ayrımcılık olduğunu biliyordum ama canlandırılması beni çok üzdü. Farklılıklar hep var .Türk -İngiliz-Alman... ,Müslüman-Hristiyan ...,Zenci-Arap -Beyaz...Erkek-kadın-kız...insanlar kendilerini bu sözcüklerle tanımlıyor. Oysa her şeyi en basitinden düşündüğümüzde insaniz .İyi insan her zaman her şekilde her yerde iyidir bunu da filmin son sahnelerinde anlıyoruz .İyiki izlemişim dediğim filmlerden biri oldu .seni sevdim Tony Lip (bu arada ben insanları iyi kötü diye ayırmayı da sevmem çünkü inaniyorum ki her insanin kalbinde iyilik var sadece biraz fazla derinlerde)
Kalbimi acıtan bir filmdi.Ayrımcılık olduğunu biliyordum ama canlandırılması beni çok üzdü. Farklılıklar hep var .Türk -İngiliz-Alman... ,Müslüman-Hristiyan ...,Zenci-Arap -Beyaz...Erkek-kadın-kız...insanlar kendilerini bu sözcüklerle tanımlıyor. Oysa her şeyi en basitinden düşündüğümüzde insaniz .İyi insan her zaman her şekilde her yerde iyidir bunu da filmin son sahnelerinde anlıyoruz .İyiki izlemişim dediğim filmlerden biri oldu .seni sevdim Tony Lip (bu arada ben insanları iyi kötü diye ayırmayı da sevmem çünkü inaniyorum ki her insanin kalbinde iyilik var sadece biraz fazla derinlerde)
Belki fatma turgut'tan kaynaklı bilemiyorum ama şarkılarında feminen bir tavır olmasına rağmen aslında şarkıların çoğunu can temiz'in yazıyor olması bana hep garip gelmiştir. Olumlu manada bir gariplik ama.
Ders çalışanlara gerçekten saygı duyuyorum. ders çalışmaya karar vermek, o masaya oturmak, ders çalışmaya başlayıp bunu devam ettirebiliyor olmak bence saygıyı hak ediyorlar. Ara ara yanlarına gidip tebrik edip çikolata,şeker veresim geliyor :)
bir keresinde yatıyorum. sabah namazı vakti uykuyla uyanıklık arasında baktım yatağımın yanında birisi çağırıyo beni hadi ezan okundu namaza kalk diye. ben de tamam anne diyip geri yattım. sabah anneme dedim çağırdın ama yine uyuyakalmışım falan diye. dedi ki ben çağırmadım bu sabah seni. evdekilere sordum kimse çağırmamış. rüya mı gördüm bilmiyorum ama baya etkilemişti beni.
Beni çok az tanıyan herkes zaten entrylerimi görünce direkt biliyor o yüzden bir problem olmaktan çıktı:)
Uzun zamandır kitap okuyamıyordum. Birkaç gündür bir kitaba başladım bugün kitabı okumak için sürekli zaman kolladığımı fark edince mutlu oldum.bitirene kadar aklımın çoğu kitabımda olacak muhtemelen,her zamanki gibi.zaten hayatta yaşanmaya değer pek bir şey yok bu aralar. Orada kalsın aklım bari o dünyanın tadını çıkarsın
öncelikle bu başlık için teşekkür ederimmm sayın (yazar: elegantmoon) :).
önceki entrylerde yazarlarımızın da dediği gibi biz burada bir aile olduk.bu aile için de her birinize teker teker teşekkür ederim.sizi tanımasam da sözlük sayesinde pek çoğunuzu tanımış gibi hissediyorum.burada gülüyorum,burada üzülüyorum..sözlük sayesinde birçoğunuzun anılarına,fikirlerine şahit oluyorum.bilemiyorum işte iyi ki sözlük var.bu tür konuşmalarda pek iyi değilim..umarım anlatabilmişimdir derdimi :d
iyi bayramlar hepinizeee,highwaytohell'den kucak dolusu sevgileeeer :))
önceki entrylerde yazarlarımızın da dediği gibi biz burada bir aile olduk.bu aile için de her birinize teker teker teşekkür ederim.sizi tanımasam da sözlük sayesinde pek çoğunuzu tanımış gibi hissediyorum.burada gülüyorum,burada üzülüyorum..sözlük sayesinde birçoğunuzun anılarına,fikirlerine şahit oluyorum.bilemiyorum işte iyi ki sözlük var.bu tür konuşmalarda pek iyi değilim..umarım anlatabilmişimdir derdimi :d
iyi bayramlar hepinizeee,highwaytohell'den kucak dolusu sevgileeeer :))
İntörnler her yerde. Kör müsünüz arkadaşlar?
"Aradığınız kişiye şu anda ulaşılamıyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyiniz."
Bilgisayar mühendisliği
Olmadı, olmuyor, olmayacak. Kabul et. Gerçeklerle kal
Mayısta izlenince daha bir anlamlı olan film.
Nuri bilge'nin annesi ve babasının olmadığı bir tarihte-2023 gibi mesela- izlenince sizi daha da kahreden film.
Nuri bilge'nin annesi ve babasının olmadığı bir tarihte-2023 gibi mesela- izlenince sizi daha da kahreden film.
Uçurumun kenarındayım Hızır
Ulu dilber kalesinin burcunda
Muhteşem belaya nazır
Topuklarım boşluğun avcunda
Derin yar adımı çağırır
Dikildim parmaklarımın ucunda
Bir gamzelik rüzgâr yetecek
Ha itti beni, ha itecek
.
.
.
Ulu dilber kalesinin burcunda
Muhteşem belaya nazır
Topuklarım boşluğun avcunda
Derin yar adımı çağırır
Dikildim parmaklarımın ucunda
Bir gamzelik rüzgâr yetecek
Ha itti beni, ha itecek
.
.
.
Her günüm dün gibi iken niçin uyanıyorum ki bugüne
Patatesi her gördüğümde kafamda nükleer felaket sonrası sadece onu yiyeceğimiz ancak ortada hiç ketçap olmadığından bıkacağımız korkunç bir distopya canlanıyo
Ayy bu neymiş çok tatlı!! Gitmek çok isterdimm
Ne güzel başlık yahu.
Bedenim ve ruhum bu kadar yorgunken neden uyuyamıyorum? Gözlerim tam kapanacak uykuya dalacakken zihnimi bir anda meşgul eden şeyin ne olduğunu neden çözemiyorum? Neden en mutlu anımda bile fark etmeden hüzne boğuluyorum? Hayallerimin beni yıkacağını bile bile neden hayaller kuruyorum?
'Ben kimim ve kendimden ne istiyorum' ?
'Ben kimim ve kendimden ne istiyorum' ?
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?
