üç gün sonra ölüneceği öğrenilse yapılacaklar listesi

muamma
Öncelikle bir şeyler yazardım. Kendimi kısaca anlatırdım o ara çevremi ve dünyayı da kendi perspektifimden eleştirir yorumlardım. Yazdıklarımın dikkate alınacağını umarım çünkü 'günümüzde insanlar sadece ölüm vakti birbirlerini dinliyorlar yaşarken değil.'

Yapmak istediğim ama yapamadığım bazı şeyleri düşünmek yerine elimde olan şeylerle iktifa etmeye çalışırdım. Çünkü insanın arzu ve emelleri hadsizdir 3 günde hangi birini doyurabilir ki ' dünya meğer tatmak için doymak için değil'

Değer verdiğim insanların bir sesini duymak onlarla biraz vakit geçirmek isterdim. Ölüm zaten muhakkak ne diye ölüme mutlu bir şekilde gitmeyeyim

İbadet ederdim tabi 3 gün kalmış şurada. Artık biraz dünyadan sıyrılıp namaz kılalım ve Kur'an okuyalım değil mi

Biraz tefekkür edip kendimi teselli ve tatmin ederdim. Kime kalmış ki bu yalan dünya bana kalsın ayriyeten eğer birileri sonsuz kalabilse onu hak eden ben değilim buna eminim

Son olarak anlıyoruz ki 'yaşam da ölüm de bir andan ibaret.' Bu anımızı sevdiklerimizle geçireceğimiz güzel vakitlerle kitap ile müzik ile şiir ile sanat ile niye geçirmeyelim 'imamı Gazali gibi: say ki öldün yalvardın yakardın sana bir gün daha verildi bugünü o gün bil öyle yaşa' ölümü hayatımızı daha yoğun bilinçli yaşamak için kullanmak bizim elimizde bunu ihmal etmeyelim. '2 nimet vardır ki insanların çoğu onların onları değerlendirme hususunda aldanmıştır. Bunlar sağlık ve boş zamandır.-Hadis'





leyladan sonra

kirke
Leyla'nın hikayesini dinledikten sonra hüngür hüngür ağlayıp katılmaya bir sene sonra cesaret edebildiğim topluluk. Sadece bir kere servise çıkabildim, ağlamamak için kendimi zor tuttum ve bir daha gidemedim. Çocuklar için güzel işler yapan bu ekibe hayranlık duymamak elde değil

babaların garip özellikleri

lavinia
Benim babamin garip bir özelliğini söyleyeyim. Kendisi çok nazlı büyütülmüş hdjsjs. Televizyonda birisi hapşırsun kendisi de hemen hapşırmaya ay hasta oldum demeye başlar ve gerçekten de hasta olur. Yavrum ya😍

mikrobiyoloji

armut
Pandemi öncesinde pandemi varmış gibi yaşamama neden olan derstir. Bu dersi dönem 1'de ilk kez aldıktan sonra yurda gidip elde yıkadığım mutfak gereçlerimi çöpe atmıştım. Bir süre tek kullanımlık tabak, bardak, çatal gibi şeylerle idare ettim. Ancak çevreci tarafım ağır bastı ve ertesi sene yeniden metal kaşık, çatal aldım.

psikiyatri

fihtheinfpt
stajı boyunca gözümden nasıl kalpler çıktığına tüm a2 grubu şahit, servisin basıklığı bile neşemi söndüremedi sonunda bugünleri de yaşadık sevgili sözlük (sırada çocuk psikiyatri var)

aynı zamanda sözlü öncesi sesli çalışmada ilk defa bu kadar çok konuşabildiğim staj psikiyatri oldu, insan severek çalışınca okudukları aklında kalıyormuş cidden:")

bir de topluluktan beni hatırlayan asistanlar oldu, buna da çok şaşırdım ben kimse beni tanımaz rahat rahat takılırım diyordum bsjsnaks

insanların mutsuz olma sebepleri

elegantmoon
Coğrafya kaderdir.
Aile kaderdir.
Bu kader kişinin kendi kişiliğiyle uyuşmazsa kişi mutsuz olur.
"Daha fazlasını hak ediyorum, peki niye sahip olamıyorum?" düşüncesi insanı yer bitirir. En son da çekip gitmeyle kurtulabilir sanırım. Maksimum yetmiş sene süren ömre milattan önceki dönemin cehaletini sığdırmayı başaran bir milletin toprakları burası. İnsan tabi mutsuz olur.

suskunlar

ianus
ben bu diziyi izlerken üzüntüden hasta olmuştum ağlamaktan insan içine çıkamıyordum. sağlam bir psikoloji gerektiriyor anlayacağınız.
zaten hayat zor minimum mutlulukla yaşıyoruz, bence avrupa yakası falan izleyelim sayın yazarlar.
1

yazarların en sevdiği şiir

gri
Çok uzun o yüzden en sevdiğim kısmını paylaşacağım, nazımın kendi sesinden dinlemenizi de tavsiye ederim

(...)
Kalamış'ta Balıkçının Meyhanesine girdim ve Sait Faik'le tatlı tatlı konuşuyorduk ben hapisten çıkalı bir ay olmuştu
onun karaciğeri sancılar içindeydi ve dünya güzeldi
(...)
oralarda on dokuz yaşıma rastladım
birbirimizi birde tanıdık
oysa birbirimizin yüzünü görmüşlüğümüz yoktu
fotoğraflarımızı bile
ama yine de birbirimizi birde tanıdık şaşmadık el sıkışmak istedik
ama ellerimiz birbirine dokunamıyor aramızda kırk yıllık zaman duruyor
(...)
ve haberi yok başına geleceklerin hiçbirinden
onun başına gelecekleri bir ben biliyorum
çünkü inandım onun bütün inandıklarına
sevdim seveceği bütün kadınları
yazdım yazacağı bütün şiirleri
yattım yatacağı bütün hapislerde
geçtim geçeceği bütün şehirlerden
hastalandım bütün hastalıklarıyla
bütün uykularını uyudum gördüm göreceği bütün düşleri
bütün yitireceklerini yitirdim

(...)

Nazım Hikmet/ saman sarısı

dünya

ileleualatyr
21 senedir ikamet ettiğim gezegen.
Kiralar yüksek, insanlar nezaketten yoksun, özel alana saygı yok, ev sahipleri sözleşme imzalatmıyor bile. Ne zaman öleceğimiz belli değil. Böyle iş mi olur ya? Şunları hukuka uygun bir şekilde yapsanıza!

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol